Ders Başı

Eğitim, Ders Notları, Konu Anlatımı ve Ödev Sitesi

İlkokul ve Ortaokul Yönetimlerinin e-okul Sisteminde Yapması Gereken İşlemler

İlkokul ve ortaokulların e-okul sisteminde okul yönetimlerinin kullanımına açılmasından sonra yetkililer tarafından aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda e-okulda işlemler yapılacaktır.

1- Kurum işlemlerinde okulun öğretim şeklinin işaretlenmesi
2- Ders başlangıç ve bitiş saatlerinin yazılması,
3- Birleştirilmiş şube tanımlamasının yapılması,
4- Şube tanımlamalarının yapılarak şubelerin açık hale getirilmesi,
5- Özel eğitim sınıfı varsa özel eğitim şube tanımlamalarının yapılması,
6- Okul bilgileri ekranındaki iletişim bilgilerinin güncellenmesi, MEBBİS Devlet Kurumları Modülünden aktarılan bilgilerdeki varsa eksikliklerin tamamlanması,
7- Tüm öğrencilerin şubelere aktarılması, öğrencilerin okul numaralarının düzenlenmesi,
8- Aday kayıt ekranında bulunan 31 Mart 2007 ve öncesi doğumlu çocukların tamamının velisinin okula gelmesi beklenilmeden kesin kaydının yapılarak devam takip işlemlerinin başlatılması.
9- Nisan-Eylül 2007 doğumlu çocukların velisinin dilekçesi üzerine herhangi bir komisyon kurulmadan, ek bir belge istenilmeden birinci sınıfa kayıtlarının yapılması,
10- 66 aylık ve üzeri doğumlu çocukların aldığı ilgi (b) Yönetmelik´in 15 inci maddesinde belirtilen tıbbi tanılı raporun okul yönetimine ulaştığı andan itibaren komisyon kurulmadan ve kasım ayı sonu beklenilmeden e-okulda birinci sınıfa kesin kayıt yapıldıktan sonra öğrenci işlemleri/ayrılma işlemleri/veli isteği İKY 15 inci madde ekranından kaydın bir yıl ertelenmesi veya öğrenci işlemleri/şube işlemleri ekranından anasınıfına aktarılması, bu çocukların anasınıfına kayıtlarında öncelik tanınması,
11- Okulun derslik durumuna göre ihtiyaç duyulması halinde şube birleştirilmesi yoluna gidilmesi
12- 2012-2013 eğitim öğretim yılında yenilenen haftalık ders çizelgeleri 1 ve 5 inci sınıflarda uygulamaya konulacağından seçmeli dersler ve haftalık ders çizelgesinin e-okulun ilgili bölümüne işlenmesi,
13- Okullara kayıt ve nakillerde e-okul sistemi tarafından ilçe nüfus müdürlüğündeki adresler online olarak kontrol edildiğinden adresi değişen öğrencilerin kayıt ve nakillerinde sistem tarafından otomatik kontrol yapıldığı için velilerden herhangi bir belge istenilmemesi,
14- Özellikle birleştirilmiş sınıflı ilkokullar gibi kadrolu öğretmeni bulunmayan okullara ait bilgilerin ilçe milli eğitim müdürlüğü yetkilileri tarafından e-okul sistemine işlenmesi gerekmektedir.

Konu ile ilgili olarak banlığımızın yazısı için Tıklayınız

07 Eylül 2012 - Posted by | e-okul, yonetici | , , , ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: